Het begin van een lange zomervakantie - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu Het begin van een lange zomervakantie - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu

Het begin van een lange zomervakantie

Blijf op de hoogte en volg Myrtille

18 December 2015 | Argentinië, San Juan

De eerste klachten heb ik al binnen gekregen dat ik weer eens een blog moet schrijven, dus hier is die dan! Een blog over het begin van deze lange lange warme zomervakantie, maar allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke, lieve reacties op mijn vorige blog (ik lees ze graag) en voor alle lieve, mooie brieven/pakketjes die ik met de post heb gekregen! Jullie trainen de Argentijnse post goed, want de eerste brief deed er ongeveer een maand over en de laatste maar 5 dagen!

Om even een korte samenvatting te geven wat ik de laatste weken gedaan heb: Alicia uit Chili is gekomen, ik ben met mn neefje naar de rijschool geweest, ik ben naar de voorstelling van de balletschool van een vriendin geweest, uit geweest, geluncht met vriendinnen, mn contactpersoon gesproken, natgegooid door de 6de klassers als examenstunt, laatste lesdag gehad, ik ben een spaans boek aan t lezen (the perks of being a wallflower) en heb al een andere uit, taarten gebakken, de parijs aanslagen zijn geweest, mn broertjes geholpen met engels en wiskunde, laatste tennisles gehad, heb middelbare school voor de 2de keer geëindigd, geluncht met de klas en rceptionisten, alles versierd zien worden met kerstspullen en nog totaal geen kerstgevoel hebben, een nieuwe president is gekozen, begonnen en gestopt met hardlopen, uiteten geweest met mn mams en ro, met uitwisselingsstudenten naar de finca geweest en alle talen door elkaar gepraat, naar het centrum geweest met vriendinnen, pyjamaparties gehad, naar de universiteit geweest, orientatieweekend van yfu gehad, naar de bios geweest, pepernoten gebakken, geskyped, noorse tacos gemaakt, wafels gegeten in portho gelato, examenfeest van mn broer gehad en in de fitito weggezweet op weg naar een vriendin.

Dit zijn in het kort ongeveer de activiteiten van de laatste weken en tussendoor verveel ik me of heb ik last van m'n december/driemaandendip. Nu heb ik daar gelukkig niet superveel last van doordat ik een lieve familie en vrienden heb die goed voor afleiding kunnen zorgen. Maar het is natuurlijk veel interessanter om jullie over al mijn activiteiten te vertellen dan mijn saaie dagen. Dus ik zal een aantal van de gebeurtenissen hierboven iets verder uitleggen!

Alicia is de vrouw die normaal in Chili het eten voor mijn familie klaarmaakt als ze daar op vakantie zijn en zij was met mijn ouders meegekomen vanaf Santiago en verbleef bij ons voor een week. Het eten was heerlijk en het was gezellig druk in huis, zeker toen er in het weekend ook nog twee jongens van de rugby kwamen uit andere provincies. Lekker internationaal dus, maar toen er op een dag vijf mensen vertrokken, was het daarna toch wel erg rustig! Juist op dit moment is Alicia weer voor een paar dagen bij ons om kleding uit Chili te verkopen (want daar is alles veel goedkoper).
Op 7 november ben ik met m'n neefje 's ochtend meegeweest naar de jockeyclub waar hij paardrijdt. Hij doet vooral springen. Het voelde prettig om weer eens tussen de paarden te zijn en misschien ga ik nog een keer een proefles doen, maar voorlopig vind ik het daar een beetje te warm voor. De meeste sporten stoppen in de zomer en als je toch iets wil doen (want drie maanden niet sporten is een beetje te lang) moet je dat of 's ochtends vroeg doen of 's avonds laat.. Hiervoor was ik met mijn ouders meegegaan om te trainen voor de halve of hele marathon samen met wat andere volwassenen, maar ik heb wel door dat hardlopen gewoon niet zo mijn ding is, dus ik ga aankomende week beginnen met yoga samen met Rocio. Dus in de avond van 7 november was de balletvoorstelling van een vriendin. Het was verdeeld in de vier seizoenen en een leuke afwisseling van de kleine meisjes en de iets gevorderden. 'S avonds gingen we voor de laatste keer uit in deze club, want rond deze tijd openen alle buitenclubs.

Een week voor onze laatste lesdag, hadden de zesde klassers hun laatste lesdag, wat betekende dat ze ons opwachtten met een heleboel schuim en water en we dus doorweekt de school verlieten. Nu was dit niet zo erg doordat het lekker warm was :) wij moesten dus nog een weekje waarin niet zoveel speciaal gebeurde, maar we vooral toetsen moesten maken (ik niet alle gelukkig). Daarna hadden we nog een Engels mondeling en schriftelijk over het hele jaar, wat me wel goed af ging! Hierna had ik dus al vakantie, maar veel klasgenoten en ook mijn broers en zus moesten nog studeren om andere toetsen van dit jaar te herkansen. Dus ik had al veel vrije tijd, gelukkig hadden de andere uitwisselingsstudenten hetzelfde 'probleem', dus konden we gezellig afspreken. We zijn naar onze finca geweest en naar het centrum, waarna we maar eens vegetarisch hebben gegeten. Sinds deze maandag, de 14e, heeft Ro ook vakantie en konden we dus samen met vriendinnen afspreken en een pyjamaparty organiseren wat erg gezellig was. Ook zijn we in de fitito, een oude auto zonder airco, naar een vriendin geweest en kwamen we daar dus lekker bezweet aan.. Bah..

In het weekend van 5 tot 8 december hadden we de mid-year orientation van YFU met de studenten, die op uitwisseling zijn en gaan, uit de omliggende provincies en een aantal vrijwilligers. Tijdens dit weekend hadden we sessies over onze ervaringen, doelen, Argentijnse cultuur afgewisseld met natuurlijk energizers, zwemmen en spellen, waaronder het maffiaspel (variant op weerwolven)! We verbleven in de buurt van San Juan tussen de uitlopers van de Andes en hadden dus prachtig uitzicht! Het was een geweldig weekend en we hebben ons prima vermaakt en ook nog wel wat geleerd!

Nadat ik de speculaaskruiden van mijn lieve opi en omi had ontvangen, kon ik pepernoten bakken. Weliswaar een beetje te laat (sinterklaas was al geweest), maar de geur van speculaas die daarna in de keuken hing was t toch wel waard! En natuurlijk ook de pepernoten zelf, ik zou ze zo allemaal in een keer op kunnen eten, maar dat heb ik toch maar niet gedaan! ;) ook mijn familie vond ze lekker en speciaal en op hondenbrokken lijken haha tot vandaag waren er nog wat, maar nu zijn ze helaas op..
Nouja er is genoeg ander lekkers, aangezien mijn familie nogal van eten houdt. Zo ook op het examenfeest van mijn broer waar we met mijn ouders en zusje naar het diner gingen en daarna was er natuurlijk het feest, maar eerst de Weense wals die ik dus ook met mijn broer mocht dansen. Tijdens het feest daarna kwamen nog wat vrienden en klasgenoten en was het erg gezellig. Rond 5 uur eindigde het feest en gingen wij naar huis, maar de geslaagden gingen nog naar een finca voor de afterparty. Die zondag daarna gingen we natuurlijk niet naar de finca, maar sliepen we allemaal lekker uit!

Nou dat waren de belangrijkste activiteiten denk ik, als jullie nog meer willen weten over deze en de anderen, moeten jullie me maar mailen/schrijven en zal ik jullie een nog uitgebreider verslag geven, maar mijn blog is al wel weer lang genoeg vind ik.
In ieder geval wil ik iedereen alvast een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen, ookal heb ik nog steeds geen kerstgevoel, zelfs met al die kerstspullen om met heen (behalve een kerstboom, want die van mijn familie was zo sneu dat het opzetten het blijkbaar niet waard was en ze geen nieuwe willen kopen, alle kerstbomen zijn hier trouwens ook van plastic..). In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen hoe ik de feestdagen hier heb doorgebracht, tot dan!

  • 18 December 2015 - 18:19

    JokeeneriK :

    Ja! Eindelijk weer een berichtje!
    Weer heel leuk om te lezen. Veel leuke dingen doen, lekker eten! Hoe kun je je nu vervelen :-) ?
    Zal wel apart worden om kerst en oud&nieuw te vieren in de zomer! Wij kunnen er bijna over mee praten want de winter wil hier niet vlotten!

    Heel veel plezier de komende tijd, fijne kerstdagen en een spetterende jaarwisseling!!
    Liefs eriK en Joke

  • 19 December 2015 - 11:45

    Liefs Van Ons Allemaal:

    Hi lieve Myrthe,

    Lök om allemaal te lezen. Goed bezig hoor!

    De eerste kerstboom staat hier ook al, en over een paar dagen zetten we er nog weer bij!!

    Heerlijk dat je zoveel aan het bakken bent!

    Goede feestdagen,
    Liefs

  • 19 December 2015 - 18:17

    Omi:

    Lieve Myrthe wat een leuke blog,we zaten er wel op te wachten hoor,maar dit maakt alles weer goed.
    In onze tuin staat een narcis in knop te pronken,ongelooflijk,3 maanden te vroeg ,
    Soms is het 14 Graden Celsius .
    Geniet maar lekker Myrthe.liefs omi.

  • 19 December 2015 - 20:05

    Tito Klaas:

    Ay, que envidia!!
    Feliz navidad!


    Abrazo

  • 20 December 2015 - 14:33

    Opi:

    Hoi, lieve Myrthe. Weer genoten van je blok. Je maakt toch wel 'n hoop leuke dingen mee.
    Fijn dat je zo goed kunt opschieten met de familie en leuke vriendinnen. Ik ben benieuwd hoe ze Kerst en Oud en Nieuw daar gaan vieren, zal wel weer met een heleboel lekkere dingen zijn. De pepernoten waren dus goed gelukt, goed gedaan! Ik wens je fijne kerstdagen en een vrolijk nieuwjaar. Binnenkort stuur ik je weer eens 'n mailtje. Ook nog de beste wensen van omi, was ze vergeten. Vaya con Dios. Opi

  • 22 December 2015 - 12:34

    Hetty:

    Dag Myrtel hier geluit van mij.
    Wat een pragtig tijd maak jij door met zoo veel nieuwe ontdekkingen,niemand kan dit afnemen.
    Lieve Myrte mijn schrijven gaat me slegt af je moet het me vergenen.
    Met Kerts benle ik bij je ouders en Tonny en Ben dus gezellig
    Wensje fij ne kertstdagen,
    Lieve groetjes, Hetty

  • 24 December 2015 - 23:17

    Yvonne En Peter:

    Lieve Myrthe,
    ¡Feliz Navidad! Veel gezelligheid en lekker eten met de familie. Heb je nog meer recepten uitgeprobeerd? Op de oliebollen zul je een jaar moeten wachten... Wat een vrije tijd heb jij, geniet er maar van, in maart ben je weer aan het studeren:-). Liefs Peter en Yvonne

  • 06 Januari 2016 - 23:04

    Oma Loekie:

    Wat een gezellig verhaal! Ik kan me best voorstellen dat je in de warme zomer niet echt in de Kerststemming kon komen..... Leuk al die foto's. Vooral die waar je moeder zo goed op staat.
    Hier hele gezellige en drukke feestdagen. Papa, mamma en Sylke kwamen hier nog langs nadat
    ze Freya naar Schiphol hadden gebracht. Tot slot heel veel goede wensen voor dit byzondere
    jaar 2016 in Argentinië voor jou!!!
    Liefs, oma Loekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrtille

Ik ben Myrtille en ik zal aankomend schooljaar in Argentinië doorbrengen. Ik ga daarheen met de organisatie YFU en zal in een gastgezin terechtkomen, waar ik in mee zal draaien. Ik zal daar ook naar school gaan en na de zomervakantie zal ik naar de universiteit gaan. Na zo'n 10 maanden zal het dan weer tijd zijn om naar Nederland terug te keren.

Actief sinds 25 Juni 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7756

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 10 Augustus 2016

Een tussenjaar in Argentinië met YFU

07 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Mijn reis voor De Reis!

Landen bezocht: