De eerste week! - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Myrtille

20 Augustus 2015 | Argentinië, San Juan

Eindelijk kan ik een blog schrijven over de eerste paar dagen! Ik heb veel te vertellen, maar zal proberen het niet te lang te maken. Om te beginnen bij het begin, zal ik beginnen bij het afscheidnemen. Samen met de anderen die naar Argentinië gingen en een meisje dat naar Uruguay ging, gingen we door de douane na afscheid genomen te hebben van familie, vrienden en huisdieren. Voor sommigen viel het zwaar, ik doe het liever zo snel mogelijk. Eenmaal door de douane moesten we wachten en waren we allemaal erg opgewonden dat het avontuur nu eindelijk ging beginnen!
Aangekomen in Parijs ontmoetten we de andere yfu'ers uit scandinavië en servië. Met hen gingen we het vliegtuig naar Buenos Aires in. Na een vlucht van zo'n 13 uur vol met slapen, filmskijken, muziek luisteren en rondlopen, omdat je kont zeer doet van al het zitten, kwamen we eindelijk aan in het mistige Argentinië rond 8 uur 's ochtends.
Nadat we lang moesten wachten voor de visumcheck mochten we onze koffers ophalen, waar het eerste probleem al ontstond: de koffer van een van ons was verwisseld met een koffer die erg op de andere leek... Dus er moesten wat formulieren worden ingevuld en contactgegevens worden uitgewisseld, maar uiteindelijk werd de koffer 's middags bij ons hotel (dat eigenlijk een school was) gebracht.
Wij werden opgewacht door een heleboel yfu'ers uit de hele wereld en met een bus werden we naar de school gebracht. Iedereen was doodop van de vliegreis, maar we moesten toch de dag doorkomen, zonder siësta en met een aantal energizers.

Tijdens het orientatieweekend hebben we gepraat over cultuur, cultureshock, de homecountries en natuurlijk Argentinië. Dit deden we in de hele groep, in kleinere groepen of met onze mamma bears. Het weekend was super leuk door alle interessante mensen, maar eigenlijk wilden we allemaal zo snel mogelijk ons gastgezin ontmoeten!

Voor Juni (Noorwegen), Lars (België) en mij was het zondagavond al zover om naar onze gastfamilies te vliegen. Dit was een vlucht van twee uur en rond half elf kwamen we in San Juan aan! Onze drie families stonden ons op te wachten met het hele gezin, welkomsborden en bloemen! Dit keer was Lars koffer niet met het vliegtuig meekomen, maar ook dat is snel goed gekomen gelukkig. Ik werd thuis enthousiast begroet door de drie honden. Ze hebben mij het huis laten zien, het is echt mooi en groot en ik heb mijn eigen kamer, de oude kamer van Angel, mijn oudste broer. Na het eten heb ik ze de cadeautjes gegeven en ze vinden de stroopwafels zo lekker dat ik er duizenden va ze mee moet nemen als ik terugkom!
Maandag hadden we vrij, omdat het een feestdag, dus vandaag kon ik mijn lieve gastfamilie wat beter leren kennen! Ze spreken een beetje Engels, maar zijn eigenlijk gelijk overgegaan op langzaam Spaans en daarna vertalen als ik het niet snap. 'S ochtends heb ik mijn kamer gepersonaliseerd met de spullen die ik mee had genomen van thuis. Ik heb samen met Rocio, mijn zusje, de honden uitgelaten. De straten zien er hier heel anders uit: ze zijn breder; het is droger en warmer; auto's rijden waar ze willen en je kan de toppen van de Andes zien met sneeuw! Echte tuinen hebben ze hier niet, maar wel zwembaden en om elk huis staat een muur of hek, waardoor het straatbeeld er heel anders uitziet.

De eerste twee schooldagen heb ik nu achter de rug en het was vermoeiend, maar wel leuk om te doen. De school begint om 7.30 eindigt om 12.40, maar op dinsdag hebben we gym, dus moeten we na de lunch en siësta terug. Op school wilden m'n klasgenoten en leraren vanalles van me weten ookal kunnen ze niet echt Engels. Juni en ik mogen 5 vakken kiezen om het wat makkelijker voor ons te maken. Ze willen alleen niet dat we in dezelfde klas zitten, omdat ze bang zijn dat we dan de hele tijd Engels gaan praten, wat ik op zich wel snap..

Waarschijnlijk ga ik samen met een meisje van school volleyballen en met Juni en Lars op tangoles! Ik probeer zo veel mogelijk Spaans te leren, maar het is nog wel moeilijk en vermoeiend, maar dat komt allemaal nog wel.

Sorry voor het lange verhaal, ik zal het de volgende keer proberen iets korter te houden! ;)

  • 20 Augustus 2015 - 10:18

    EriK:

    superleuk om te lezen Myrthe! Het ziet er naar uit dat je op een goede plek terecht bent gekomen! En nu de komende weken lekker je draai gaan vinden!

    succes!!
    eriK

  • 20 Augustus 2015 - 11:09

    Lianne Gasseling:

    Hoi Myrthe,
    Wat enorm leuk om je verhaal te lezen, en ach wees gerust als mensen het te lang vinden je verhaal dan scrollen ze wel is mijn ervaring. Weet je wat leuk is dat je straks je verhalen zelf bundelt heb je voor later een leuk dagboek ( hebben wij van onze reis naar China ook gedaan: en daar heb ik van elke dag wel 3 pagina's.........).

    Het lijkt erop dat je eerste week super leuk is geweest en dat je een warm welkom hebt gehad zowel in de familie als op school. Fijn voor je! en dan nu de komende weken rustig aan verder uitbouwen van alles. Je zult wel hondsmoe zijn van een nieuwe taal, nieuwe mensen, nieuwe cultuur. Maar oh zo leuk!

    Dus veel plezier en succes maar weer en op naar het volgende verhaal van je!!

    hartelijke groet namens de hele familie hier.

    Lianne Gasseling

  • 20 Augustus 2015 - 17:53

    Yvonne:

    Hoezo lang? We zijn zeer benieuwd hoe je het hebt bij je nieuwe familie! En je zult in het vollybalveld wel opvallen...
    Veel plezier! Ambrazo,Yvonne

  • 21 Augustus 2015 - 14:29

    Mariske Zijlstra:

    Hoi Myrthe,

    Ben blij dat je toch besloten hebt een blog bij te gaan houden!
    Spannend joh, allemaal! Over een paar maanden spreek je vloeiend Spaans!
    Succes met alles en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groeten van ons allemaal,
    Mariske

  • 21 Augustus 2015 - 19:57

    Tessa:

    Nee niet korter ö ;-)

  • 21 Augustus 2015 - 21:17

    Omi En Opi:

    Hoi lieve Myrthe
    Prachtig verslag en niks te lang, we lezen het graag. Het ziet er allemaal leuk uit met fijne mensen om je heen. We blijven in gedachten bij je. Liefs opi en omi. Xxxxxxx

  • 21 Augustus 2015 - 22:07

    Hetty :

    Wat een mooie brief Myrth
    zo te horen ben je met de neus in de boter gevallen zo noemde ik dat voor het eerst keer in Noorwegen.
    wat een mooie belevenis Wens al het beste lieve groeten Hetty

  • 21 Augustus 2015 - 23:07

    Arend:

    Ha, leuk om eindelijk te lezen. Net terug van Yfu Duitsland.

    Wat een geweldige familie waar je zit en wat een super organisatie die je op dit spoor bracht.

    Geniet ze verder!!

  • 23 Augustus 2015 - 11:51

    Mamsy:

    Niets te lang hoor Myrthe en je schrijft leuk. Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Zit Lars ook bij jullie op school? En hoe was volleybal? En dan nog eten erna denk ik. Wel wennen. Groetjes van zonnig nederland

  • 26 Augustus 2015 - 15:41

    Hettybesselink:

    Myrthe,

    Ik vind het leuk om alles te volgen maar ik denk dat mijn reactie niet bij jou terecht komt

    hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrtille

Ik ben Myrtille en ik zal aankomend schooljaar in Argentinië doorbrengen. Ik ga daarheen met de organisatie YFU en zal in een gastgezin terechtkomen, waar ik in mee zal draaien. Ik zal daar ook naar school gaan en na de zomervakantie zal ik naar de universiteit gaan. Na zo'n 10 maanden zal het dan weer tijd zijn om naar Nederland terug te keren.

Actief sinds 25 Juni 2015
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 7754

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 10 Augustus 2016

Een tussenjaar in Argentinië met YFU

07 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Mijn reis voor De Reis!

Landen bezocht: