La viaje a Villa La Angostura - Reisverslag uit Villa La Angostura, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu La viaje a Villa La Angostura - Reisverslag uit Villa La Angostura, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu

La viaje a Villa La Angostura

Blijf op de hoogte en volg Myrtille

10 September 2015 | Argentinië, Villa La Angostura

Eindelijk heb ik de tijd om een blog te schrijven over de geweldige reis van afgelopen week. Op 28 augustus vertrokken we 's middags met de bus. We waren met 33 leerlingen en 5 leraren. De busreis was iets anders dan ik gewend was, niet gewoon muziek luisteren, eten, boek lezen, spelletjes doen en kletsen. Nee, het was meer met z'n allen voorin zitten en staan en dat hard muziek draaien, met z'n allen meezingen (alleen kende ik de teksten natuurlijk niet, dus voor mij geldt dit niet..) en slaan op de trom die iemand had meegenomen. Al met al een heel kabaal en dit ging door tot zo ongeveer middernacht.
Na zo'n 20 uur durende reis kwamen we na alleen maar door de droge pampa met hier en daar wat struikjes en bomen eindelijk in een beetje bergachtiger landschap terecht. In het begin waren dit vooral droge heuvels, maar uiteindelijk werden het echte bergen met sneeuw en meren en bossen. Ik vond het landschap nog het meest op dat van Noorwegen lijken.

Eenmaal aangekomen in ons onderkomen van de Universiteit van Buenos Aires, we sliepen met z'n vieren op een kamer, zijn we naar het meer gelopen wat vlakbij lag. Vanaf de stijger had je prachtig uitzicht over het meer en op wat besneeuwde toppen. We zijn hier later ook nog weer naar terug gegaan toen de zon wel scheen. 's Avonds hebben we het dorpje Villa la Angostura verkend en hebben we een kerkdienst bijgewoond, waar ik natuurlijk niks van snapte, maar wel interessant was om mee te maken. De volgende twee dagen hebben we gewandeld door sneeuwvelden, naar meren en door natuurparken. We hebben een boottocht met een catamaran gemaakt en zijn gestart met een competitie in duo's in tafelvoetbal, tafeltennis, ezelen (maar dan met lepels, wat het best agressief maakt) en poule (waarin ik best goed blijk te zijn).

Op 1 september gingen we skiën! 's ochtends begonnen we met een les, omdat de meesten nog nooit hadden geskied, maar eigenlijk wist ik alles al. Na de lunch mochten we gelukkig zelf skiën en na de panoramaroute van ruim 4 km gedaan te hebben, vond ik klasgenoten die met me mee wilden naar de iets moeilijkere pistes. Het uitzicht was daar nog mooier en de hellingen steiler! Oftewel veel spectaculairder en leuker! Uiteindelijk gingen we uitgeput, maar na een geweldige dag te hebben gehad weer naar beneden. 's Avonds hadden we het gekostumeerde feest, dus lichten uit en muziek aan in de woonkamer en dansen maar! Het was wel lachen, maar ik en andere waren ook erg moe van de hele dag, waardoor we niet al te laat naar bed zijn gegaan.
Een volgende actieve dag volgde met 's ochtends mountainbiken door een ander natuurpark en 's middags tokkelen, squadrijden en abseilen, wat allemaal echt gaaf was om te doen! 's Avonds hadden we een soort kampvuuravond, waarbij we met z'n allen rond de openhaard zaten en liedjes zongen (die ik natuurlijk ook niet kende), brieven van andere leraren voorlazen en je dingen kwijt kon als je dat wilde. Het was een gezellige avond met z'n allen en zijn tot zo'n 2 uur doorgegaan, zodat iedereen de volgende dag kapot was, aangezien we om half zeven moesten ontbijten... Maar het mocht niet baten, we hebben een leuke lange dag gehad in San Carlos de Bariloche, zo'n anderhalf uur rijden van Villa La Angostura. Na een uitzichtpunt, een kerkje en een bijzondere beek (als je hiervan dronk zonder hulp te gebruiken zou je terugkeren naar Bariloche) te hebben bezocht, gingen we naar de lift die ons bracht naar de top van een berg. Bovenop mochten we sleeën, wat super grappig was om te doen! Daarna hadden we nog een soort feestje totdat het tijd was om naar het centrum te gaan, waar we tijd hadden om zelf rond te lopen. Dit betekende chocolade proeven en kopen, want hierom staat Bariloche bekend! Ook hebben we de mooie kerk bezocht en daarna hebben we met z'n allen daar gegeten.

De volgende dag was het al weer tijd om 's middags terug te gaan naar het warme en droge San Juan. Weer een busreis van 22 uur, die dit keer iets rustiger verliep. Thuis was het vooral tas uitpakken en siësta slapen, want ik was wel moe van al dat Spaans. Tijdens deze reis heb ik naast dat ik m'n Spaans verbeterd heb en mijn klasgenoten goed kunnen leren kennen ook een van de mooiste plekken van Argentinië gezien!

  • 10 September 2015 - 17:27

    Omi En Opi:

    Wat een geweldige vakantie,Myrthe. En je schrijft een prachtig verhaal. We zijn er blij mee.
    Jullie hebben heel wat ondernomen. Wij genieten met je mee. Lieve groetjes.

  • 11 September 2015 - 11:13

    JokeeneriK :

    Klinkt weer fantastisch! Joke is jaloers op al je sportieve activiteiten!
    Groetjes!

  • 11 September 2015 - 22:02

    Quiky:

    Veel verschillende ervaringen! Leuk. Met een hoop herrie en gedans. Je schrijft leuk!
    We zijn heel benieuwd naar foto's en wat een lange reis.
    We willen het ook zien!
    Liefs

  • 12 September 2015 - 16:49

    Lianne Gasseling:

    Hoi Myrthe,

    Net van huis op een lange "vakantie" alweer op vakantie in je vakantieland.........wat heb jij een mazzel zeg. En wat een leuke reis heb je gehad. als de rest van het jaar ook zo wordt dan wil je straks niet meer terug ben ik bang..... nee alle gekheid op een stokje: je hebt het geweldig naar je zin als ik het zo lees. Wat een leuke vakantie heb je gehad en ik kan me voorstellen dat je je Spaans dan snel verbeterd. En nu weer in het normale leven teruggekeerd???
    veel plezier en tot de volgende brief!

    groetjes Lianne en de familie

  • 13 September 2015 - 15:04

    Yvonne:

    De natuur is herkenbaar en toch anders, leuk he.
    Ennnnn..... Heb jij zonder hulp uit de beek gedronken??
    Beso! Yvonne

  • 14 September 2015 - 23:54

    Oma Loekie:

    14 sept. Lieve Myrthe,
    Wat ontzettend leuk! Ik heb eerder je 3 eerste verhalen gelezen en nu het laatste. Wat heb je al ontzettend veel beleefd in zo korte tijd! Je hoofd zal wel helemaal vol zitten met alle nieuwe indrukken en aktiviteiten. En dan nog alles in het Spaans! Knap hoor. Geniet van je verhalen en kijk uit naar de volgende. Mijn e-mail adres is ljwd31@gmail.com. Dat kon ik hierboven niet invullen, evenals mijn naam...
    Groetjes, oma Loekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrtille

Ik ben Myrtille en ik zal aankomend schooljaar in Argentinië doorbrengen. Ik ga daarheen met de organisatie YFU en zal in een gastgezin terechtkomen, waar ik in mee zal draaien. Ik zal daar ook naar school gaan en na de zomervakantie zal ik naar de universiteit gaan. Na zo'n 10 maanden zal het dan weer tijd zijn om naar Nederland terug te keren.

Actief sinds 25 Juni 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7750

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 10 Augustus 2016

Een tussenjaar in Argentinië met YFU

07 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Mijn reis voor De Reis!

Landen bezocht: