Tweede week - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit San Juan, Argentinië van Myrtille - WaarBenJij.nu

Tweede week

Blijf op de hoogte en volg Myrtille

28 Augustus 2015 | Argentinië, San Juan

Voordat ik morgen op reis ga, zal ik nog snel even een blog schrijven.

Vorige week vrijdag had ik mijn eerste volleybaltraining, ik ging mee met een meisje van mijn school. Zij speelt in een team tot 18 jaar en ze trainen samen met het damesteam. Het was leuk en fijn om weer te sporten, ook al heb ik het hele weekend spierpijn gehad van de kracht- en conditieoefeningen die we moesten doen... ik ben nu drie keer geweest en ik vind het leuk, maar ik weet nog niet of ik ermee door wil gaan, omdat ik misschien een keer iets nieuws wil proberen.

Zaterdag gingen we naar de uitlopers van de Andes en daar hebben we een kleine berg beklommen. Het uitzicht was erg mooi en indrukwekkend. Het berglandschap is hier heel anders dan in bijvoorbeeld de Alpen. Het is hier veel droger en de grond is daardoor veel zanderiger en soms ook roder. Bij de bergen lag een stuwmeer waar nu relatief weinig water in was doordat het winter is. 's Avonds zijn we met de familie uit eten gegaan en hebben we typische lomitos gegeten, een soort sandwiches.

Op zondag hadden we met de hele familie asado, soort grote bbq maar dan met meer en lekkerder vlees. Ik zat met alle nichten aan tafel en het was gezellig ookal verstond ik af en toe niks van wat ze zeiden. Hier eten ze elke zondag asado met de hele familie, daaruit blijkt wel dat familie hier erg belangrijk is.
Afgelopen dinsdag waaide hier een warme harde wind die hier af en toe in de winter waait. Hierdoor waaide al het stof en zand op en moest iedereen snel naar binnen. Gelukkig was het 's avonds weer over, maar als het door was gegaan, hadden we woensdag waarschijnlijk niet naar school gehoeven.

Ik zou graag wat foto's toevoegen, zodat jullie kunnen zien hoe het er hier uitziet, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Ik moet nog m'n spullen pakken voor de reis met school naar Angostura en Bariloche. We gaan daar allemaal leuke dingen doen zoals skiën, squadrijden en hiken. Ik heb er zin in!!

  • 28 Augustus 2015 - 22:49

    Omiopi:

    Wachten op je foto's.
    Leuk om de Fam te ontmoeten met lekker eten net als thuis.lomitos en asado zo leren wij ook weer wat nieuws.
    Liefs opi omi.

  • 29 Augustus 2015 - 10:52

    Friet:

    Hola petite soeur :)

    J'suis chez Judith au moment!! Elle te dit coucou! Cette semaine on a travaillé à la piscine de verviers: animer des enfants 5-7ans pendant la journee, après ce weekend l´unif recommence... Je ne sais pas comment ton francais est avec tout l´espagnol mais j´èspere que ca va encore pour lire ce text-ci.
    Heeeeeeel veeeel plezier gewenst op de skireis, klinkt supercool en ik wou dat ik er bij was :D
    Bisous bisous de la belle Belgique!!

  • 01 September 2015 - 19:56

    Ans Besselink:

    Geweldig Myrthe, jouw belevenissen te volgen.
    en, jouw verhalen zijn zeker niet te lang. ik kan me nu jouw leefwereld duidelijk voorstellen.
    Je zult je zeker niet vervelen.
    Geniet ervan.
    Alle liefs, Ans en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrtille

Ik ben Myrtille en ik zal aankomend schooljaar in Argentinië doorbrengen. Ik ga daarheen met de organisatie YFU en zal in een gastgezin terechtkomen, waar ik in mee zal draaien. Ik zal daar ook naar school gaan en na de zomervakantie zal ik naar de universiteit gaan. Na zo'n 10 maanden zal het dan weer tijd zijn om naar Nederland terug te keren.

Actief sinds 25 Juni 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 7741

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 10 Augustus 2016

Een tussenjaar in Argentinië met YFU

07 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Mijn reis voor De Reis!

Landen bezocht: